Specna Arms SA-C11 - CORE széria

sacore_17.jpgTovább dübörög a Specna Arms szekere a megfizethető és bődületes iterációban kapható M-származékok piacán. A legutolsó "fejlesztésüket" CORE marketing maszlag alatt értékesítik. (Az E&C verzióról szóló írás itt olvasható.) Félig-meddig a márka belépő kategóriája. Ám meglepő módon pár okos újítás is került a levesbe.
Fura, de így van a későbbiekben látni fogjuk, hogy a CORE sorozat bizonyos tekintetben meghaladja a nálánál fentebb helyezett Specna replikákat. Nézzük min spóroltak.sacore_18.jpgElső blikkre semmi extra nem tűnik fel. Ez egy n+végtelenedik M4 pofájú replika. A CORE olcsósága a külső anyagokban keresendő. Elsődlegesen. A tok és a tube, mint fő szerkezeti egységek műanyagból készültek. sacore_24.jpgÁm, ez nem a Cyma 500-as sorozatának legfényesebb, legkopogósabb ABS-e, hanem inkább a G&G jellegű üvegszálerősített kőolajszármazék.  Remélhetőleg a képen is látható, hogy az öntvény minősége kellemes, nem sorjás, szerszámnyom szinte alig akad, a kontúrok élesek.
Lemez a hüvelykivető ajtaja és a zár imitáció. Fém és rusnya öntésnyomos az elsütő billentyű, hogy azért lássuk, hol a helye. A matrica és marketing dömping itt is jelen van, akárcsak az E&C verzióban.sacore_25.jpgA külső már unalomig ismert. Szokásos M4 kezelőszerveket találunk, a forma legklasszikusabb értelmében. Minden ugyan ott és ugyanúgy működik, mint bármelyik hasonló ilyenen.sacore_22.jpgA dizájn kis extrája ezen a modellen, a megnövelt méretű felhúzókar retesz. Taktikúlabb fílinget ad a fegyver megjelenésének. Cibálni is egész kényelmes, de persze egy AEG esetében a hop up állításon kívül nincs más gyakorlati haszna.sacore_21.jpgElőre (a képeken csak ez lesz), hátra flip up, azaz felcsapható irányzékokat kapott. Ezek rendre műanyagból vannak.sacore_20.jpgA gomot hátra billentve, egy rugó előre csapja a szerkezetet. Némi akadás felfedezhető a kinyitásnál, azonban az öntvény nem vészesen sorjás.sacore_19.jpgKülső a legtöbb fém alkatrészt az elejében hordja. Rail alu.sacore_16.jpgA csatlakozás mikéntje egész szofisztikált. Az effajta műszaki problémát a Cyma vagy a G&G kb "4 lemezcsavart a műanyagba" című felkiáltással oldott volna meg.sacore_15.jpgA rögzítés minden eleme fémből készült. A nagy gyűrű felcsavarodik a tokra, ez tartja a külsőcsövet. A gyűrűre csavarodik fel az előagy. A képen a legnagyobb karika a rendszer kontraanyája. Biztosításképpen ellátták egy rögzítőcsavarral, ami a közgyűrű hornyaiba illeszkedik. A sok menet feladata, az előagy sínjének egyenesben tartása a tok tetején lévővel. Pontosabban, hogy legyen mozgásterünk finomhangolni. Viszont, ha a közgyűrű nincs megfelelően  rögzítve a test mentes csonkján, letekeredik az egész a francba. Szóval ide nem árt egy kis menetrögzítő.
Nem csak a realisztikusság faktort növelte volna egy gázblokkimitáció, hanem a gyűrű elfordulása ellen is tehetett volna a tokba érkező "gázcső".sacore_14.jpgA rail a maga teljes pompájában. Figyeljük meg, hogy a felső sín hosszabb, így alkot folytonosságot a tokon lévővel.sacore_11.jpgA külsőcső kétrészes. A dizájn legnagyobb hibája a széthullás "veszélye". 3db 3-as hernyócsavar fogja. Menetrögzítőért kiáltanak.
A hangtompító a csomag része, a külsőcsövet takarja. Belül szivacsos.sacore_12.jpgA tok érdekessége, hogy nem készült teljes egészében műanyagból. A fröccsöntés során egy fém alkatrészt is beleraktak. Korrekt megoldás, így a kisebb az esélye, hogy szerelésnél, takonyolásnál tönkremenjen a műanyag menet.sacore_13.jpg

Jöjjön a CORE sorozat legizgalmasabb része! (nem)
A tényleg gyors(abb) rugócsere.
sacore_9.jpgHa elvonatkoztatunk attól, hogy a képen nincs rajta az upper, tényleg nem sok bontási műveletet kell elvégezni, hogy hozzájussunk a rugóhoz.
Konkrétan:
0. hozzá kell férni a tubehoz, ki kell tekerni egy hosszú csavarhúzóval a csavart,
1. lehúzni a tubeot,
2. a rugóvezetőt elforgatni 45°-kal és ha nem akad meg a sorján, már jön is a rugó.
A művelet elvégzése előtt nem árt megbizonyosodni róla, hogy a rugó nincs tökig felhúzva. Ezen 2-3 végig húzott egyeslövés sokat segíthet.
sacore_10.jpgA könnyű hozzáférhetőség kialakítása.

sacore.jpgLow-end fegyverben ritkán találkozni olyan újdonságokkal, amik eddig a "keményvonalas tunying" témakörébe estek. M-széria tárcsás hop up kamra szerkezete egy olyan dobás volt az aftermarket gyártók részéről, amire sokan vártak. Több előnye is van a hagyományossal szemben.
Szóval mindenképp dicséretes, hogy belefért ebbe a termékcsaládba ez a "borzalmasan innovatív" szerkezet.
Kialakítása rendben volt. A felület szép, sehol sem található durva sorja. Egyedül a tárcsa lötyögése kifogásolható, ami megoldható, ha valamilyen úton-módon növeljük az alatta lévő o-gyűrű külső átmérőjét.
A gumi és a lenyomó követi a Marui sztenderdet. Normál bütyök, normál csövecske. A gumi kb 50-60-as keménység között van. Kidolgozására nem volt panasz.
A cső réz, beleér a hangtompítóba. Gyárilag rengeteg zsír van benne. Szokás szerint érdemes atomjaira szedni, zsírtalanítani és jól összerakni.sacore_2.jpgA gearbox ház egyedüli jellegzetessége a gyors rugócsere. Illetve a kivágás, ami a visszaforgás gátlónak van kialakítva. Ezzel feszteleníthető a gearbox, persze előbb le kell bontani pisztolymarkolatot szőröstől, bőröstől.sacore_3.jpg

sacore_6.jpgBelül minimális mennyiségű kenőanyagok találunk, ami takarítás szempontjából pozitív.sacore_4.jpgPlusz pont jár, hogy okosan rádiuszozták az orrnál a belső sarkokat.sacore_5.jpgNegatív, hogy két fél illeszkedése elég girbe-gurbára sikeredett. sacore_7.jpgA spórolás tetten érhető a belső alkatrészeken. Mára kevés olyan replika van, ami ennyire proli belsőségekkel kápráztat el bennünket.
Minden a szokásos Specna-féle kék műanyagból készült (kivéve a hengerfej).
A henger alu, a hengerfejjel összepárosítva akad némi kompressziós probléma. Az öntvény kicsit asszimetrikusra sikeredett, emiatt az o-gyűrű nem tud jól tömíteni.
Van itt még 8mm-es acél persely, delayeres szinterezéssel gyártott fogaskerékszett, alacsony (kevesebb előfeszítést ad) spiátertömbös dugattyúfej rögzítés, o-gyűrű mentes nózi.
A rugóvezető a proletárság koronája. Van egy spec, alakos vége, hogy kompatibilis legyen a gb és a tok seggével és erre húztak valami műanyag kúpot. ARES fegyverek prosztóságát idézi. Kicsit sorjás, így érezteti velünk, hogy alacsonyan repülünk.
sacore_8.jpgA full fém fogas dugattyú üdítő kialakítású.sacore_1.jpgA motor talán egy picivel erősebb mágneses térrel rendelkezik, mint az átlag csájníz erőforrások, hogy megbirkózzon a hozzá adott 400+-os rugóval.

Összegzés.

A replika műanyag volta miatt meglehetősen könnyű. A külső ellenállónak tűnik, a belső fapados, de tartalmaz innovatív megoldásokat.
110-155€-ig terjedő skálán vihető haza egy CORE Specna. Nehéz ügy, ugyanis ebben az ársávban kapható G&G, aminek a eleje szerkezetileg butábban van kialakítva. Viszont összességében az alkatrészek, a minőség és a kidolgozottság jobb.
Cymából a CM.5-600-as sorozat nem említhető egy lapon, a CORE minőségibb termék. Akciósan kifogható még a CM.00#, egyszámos Cymák, amik fémtesttel készülnek és középszerűség mintapéldái. E mellett itt van még az Specna E&C verziója, ami szintén fém bódéval látja meg a napvilágot, és kicsivel igényesebb alkatrészekkel. Ugyanakkor nincs újfajta hop up kamra és a tényleg gyors(abb) rugócserét sem kapjuk meg.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.