Specna Arms SA-C11 - CORE széria
Tovább dübörög a Specna Arms szekere a megfizethető és bődületes iterációban kapható M-származékok piacán. A legutolsó "fejlesztésüket" CORE marketing maszlag alatt értékesítik. (Az E&C verzióról szóló írás itt olvasható.) Félig-meddig a márka belépő kategóriája. Ám meglepő módon pár okos újítás is került a levesbe.
Fura, de így van a későbbiekben látni fogjuk, hogy a CORE sorozat bizonyos tekintetben meghaladja a nálánál fentebb helyezett Specna replikákat. Nézzük min spóroltak.Első blikkre semmi extra nem tűnik fel. Ez egy n+végtelenedik M4 pofájú replika. A CORE olcsósága a külső anyagokban keresendő. Elsődlegesen. A tok és a tube, mint fő szerkezeti egységek műanyagból készültek. Ám, ez nem a Cyma 500-as sorozatának legfényesebb, legkopogósabb ABS-e, hanem inkább a G&G jellegű üvegszálerősített kőolajszármazék. Remélhetőleg a képen is látható, hogy az öntvény minősége kellemes, nem sorjás, szerszámnyom szinte alig akad, a kontúrok élesek.
Lemez a hüvelykivető ajtaja és a zár imitáció. Fém és rusnya öntésnyomos az elsütő billentyű, hogy azért lássuk, hol a helye. A matrica és marketing dömping itt is jelen van, akárcsak az E&C verzióban.A külső már unalomig ismert. Szokásos M4 kezelőszerveket találunk, a forma legklasszikusabb értelmében. Minden ugyan ott és ugyanúgy működik, mint bármelyik hasonló ilyenen.A dizájn kis extrája ezen a modellen, a megnövelt méretű felhúzókar retesz. Taktikúlabb fílinget ad a fegyver megjelenésének. Cibálni is egész kényelmes, de persze egy AEG esetében a hop up állításon kívül nincs más gyakorlati haszna.Előre (a képeken csak ez lesz), hátra flip up, azaz felcsapható irányzékokat kapott. Ezek rendre műanyagból vannak.A gomot hátra billentve, egy rugó előre csapja a szerkezetet. Némi akadás felfedezhető a kinyitásnál, azonban az öntvény nem vészesen sorjás.Külső a legtöbb fém alkatrészt az elejében hordja. Rail alu.A csatlakozás mikéntje egész szofisztikált. Az effajta műszaki problémát a Cyma vagy a G&G kb "4 lemezcsavart a műanyagba" című felkiáltással oldott volna meg.A rögzítés minden eleme fémből készült. A nagy gyűrű felcsavarodik a tokra, ez tartja a külsőcsövet. A gyűrűre csavarodik fel az előagy. A képen a legnagyobb karika a rendszer kontraanyája. Biztosításképpen ellátták egy rögzítőcsavarral, ami a közgyűrű hornyaiba illeszkedik. A sok menet feladata, az előagy sínjének egyenesben tartása a tok tetején lévővel. Pontosabban, hogy legyen mozgásterünk finomhangolni. Viszont, ha a közgyűrű nincs megfelelően rögzítve a test mentes csonkján, letekeredik az egész a francba. Szóval ide nem árt egy kis menetrögzítő.
Nem csak a realisztikusság faktort növelte volna egy gázblokkimitáció, hanem a gyűrű elfordulása ellen is tehetett volna a tokba érkező "gázcső".A rail a maga teljes pompájában. Figyeljük meg, hogy a felső sín hosszabb, így alkot folytonosságot a tokon lévővel.A külsőcső kétrészes. A dizájn legnagyobb hibája a széthullás "veszélye". 3db 3-as hernyócsavar fogja. Menetrögzítőért kiáltanak.
A hangtompító a csomag része, a külsőcsövet takarja. Belül szivacsos.A tok érdekessége, hogy nem készült teljes egészében műanyagból. A fröccsöntés során egy fém alkatrészt is beleraktak. Korrekt megoldás, így a kisebb az esélye, hogy szerelésnél, takonyolásnál tönkremenjen a műanyag menet.
Jöjjön a CORE sorozat legizgalmasabb része! (nem)
A tényleg gyors(abb) rugócsere.
Ha elvonatkoztatunk attól, hogy a képen nincs rajta az upper, tényleg nem sok bontási műveletet kell elvégezni, hogy hozzájussunk a rugóhoz.
Konkrétan:
0. hozzá kell férni a tubehoz, ki kell tekerni egy hosszú csavarhúzóval a csavart,
1. lehúzni a tubeot,
2. a rugóvezetőt elforgatni 45°-kal és ha nem akad meg a sorján, már jön is a rugó.
A művelet elvégzése előtt nem árt megbizonyosodni róla, hogy a rugó nincs tökig felhúzva. Ezen 2-3 végig húzott egyeslövés sokat segíthet.
A könnyű hozzáférhetőség kialakítása.
Low-end fegyverben ritkán találkozni olyan újdonságokkal, amik eddig a "keményvonalas tunying" témakörébe estek. M-széria tárcsás hop up kamra szerkezete egy olyan dobás volt az aftermarket gyártók részéről, amire sokan vártak. Több előnye is van a hagyományossal szemben.
Szóval mindenképp dicséretes, hogy belefért ebbe a termékcsaládba ez a "borzalmasan innovatív" szerkezet.
Kialakítása rendben volt. A felület szép, sehol sem található durva sorja. Egyedül a tárcsa lötyögése kifogásolható, ami megoldható, ha valamilyen úton-módon növeljük az alatta lévő o-gyűrű külső átmérőjét.
A gumi és a lenyomó követi a Marui sztenderdet. Normál bütyök, normál csövecske. A gumi kb 50-60-as keménység között van. Kidolgozására nem volt panasz.
A cső réz, beleér a hangtompítóba. Gyárilag rengeteg zsír van benne. Szokás szerint érdemes atomjaira szedni, zsírtalanítani és jól összerakni.A gearbox ház egyedüli jellegzetessége a gyors rugócsere. Illetve a kivágás, ami a visszaforgás gátlónak van kialakítva. Ezzel feszteleníthető a gearbox, persze előbb le kell bontani pisztolymarkolatot szőröstől, bőröstől.
Belül minimális mennyiségű kenőanyagok találunk, ami takarítás szempontjából pozitív.Plusz pont jár, hogy okosan rádiuszozták az orrnál a belső sarkokat.Negatív, hogy két fél illeszkedése elég girbe-gurbára sikeredett. A spórolás tetten érhető a belső alkatrészeken. Mára kevés olyan replika van, ami ennyire proli belsőségekkel kápráztat el bennünket.
Minden a szokásos Specna-féle kék műanyagból készült (kivéve a hengerfej).
A henger alu, a hengerfejjel összepárosítva akad némi kompressziós probléma. Az öntvény kicsit asszimetrikusra sikeredett, emiatt az o-gyűrű nem tud jól tömíteni.
Van itt még 8mm-es acél persely, delayeres szinterezéssel gyártott fogaskerékszett, alacsony (kevesebb előfeszítést ad) spiátertömbös dugattyúfej rögzítés, o-gyűrű mentes nózi.
A rugóvezető a proletárság koronája. Van egy spec, alakos vége, hogy kompatibilis legyen a gb és a tok seggével és erre húztak valami műanyag kúpot. ARES fegyverek prosztóságát idézi. Kicsit sorjás, így érezteti velünk, hogy alacsonyan repülünk.
A full fém fogas dugattyú üdítő kialakítású.A motor talán egy picivel erősebb mágneses térrel rendelkezik, mint az átlag csájníz erőforrások, hogy megbirkózzon a hozzá adott 400+-os rugóval.
Összegzés.
A replika műanyag volta miatt meglehetősen könnyű. A külső ellenállónak tűnik, a belső fapados, de tartalmaz innovatív megoldásokat.
110-155€-ig terjedő skálán vihető haza egy CORE Specna. Nehéz ügy, ugyanis ebben az ársávban kapható G&G, aminek a eleje szerkezetileg butábban van kialakítva. Viszont összességében az alkatrészek, a minőség és a kidolgozottság jobb.
Cymából a CM.5-600-as sorozat nem említhető egy lapon, a CORE minőségibb termék. Akciósan kifogható még a CM.00#, egyszámos Cymák, amik fémtesttel készülnek és középszerűség mintapéldái. E mellett itt van még az Specna E&C verziója, ami szintén fém bódéval látja meg a napvilágot, és kicsivel igényesebb alkatrészekkel. Ugyanakkor nincs újfajta hop up kamra és a tényleg gyors(abb) rugócserét sem kapjuk meg.
Ha számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.