AB (Active Brake) FET - a "motorfékes" FET
A fékes FET-es megoldásnál 1 P és egy 1 N csatornás fetet kötünk össze. A motor és a gearbox "túl pörgését" akadályozza meg. Főleg nagy tűzgyorsaságú AEGek előforduló jelenség, hogy a dugattyú becsapódása és a fogaskerekek tehetetlensége miatt tovább forog a rendszer és nem áll meg azonnal. Ezeken kívül, kicsit közvetlenebb érzés a fegyver elsütés, mivel a billentyű elengedése után egyből leáll a rendszer. Nézzük, hogy is néz ki egy ilyen!
P-FET alternatíva: SPP80P06P, IRL5602S
ajánlott N-FET: IRLB3034 Kétféle verziót csináltam, attól függően hogy állunk hellyel. Elsőként egy IRF3205 (N) és egy IRF4905 (P) fetet összeragasztok. A P-fet gate lábát az N-fet gate lábához hajlítom és összeforrasztom. A két középső lábat szintén összekötjük. Lábakat megfelelően rövidre vágom. Ez után felforrasztom szokás szerint a gate és source láb közzé a 30k-s ellenállással az N-fetre. Végül a 100 ohmos ellenállás is felkerül a gate lábakra. A bekötés nem sokkal bonyolultabb, mint eddig. A főkülönbség, hogy a pozitív ágat,- ami sima fet esetében közvetlenül a motorhoz fut - megcsapoljuk és a P-fet szemből nézve jobb oldali (source) lábára kötjük.
- Gate láb (szeből nézve a bal oldali): vékony vezeték a fegyver kapcsolójának egyik pólusára.
- Drain láb (középső): közvetlenül a motor negatív oldalára
- Source P-fet (jobb oldali): akku pozitív oldal a lábra, majd ugyaninnen a motor pozitív oldalára
- Source N-fet (jobb oldali): akku negatív pólusára
Itt pedig a kettes verzió képekben, bekötés ugyanúgy:
Ha számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.