Double Eagle M904L

dem904l_4.jpgTördelmes be vallom, amikor megjelent ez a jószág a TWG-n nem igazán gondoltam róla túl sokat. A Double Eagle márka régebben mindig az olcsó és tényleg alja minőséget képviselte. Az a fajta búcsús erfos volt, ami erőteljes kompromisszumokkal volt csak alkalmas a játékra. A képeket elnézve sem változott bennem a lelkesedés, de megtapogatva és belekukkantva igencsak pozitívan kellett csalódtam.Kezdjük ott, hogy ez még mindig egy full műanyag (az előgyat leszámítva) 130€-s AEG.,(Megspékelve Gate Titan kopival.) Innen jött az első prekoncepció. Tényelég lehet ennyiért adni, egy manapság oly sokak által vágyott gusztustalan CQB szituációkat előidéző elektronikával felvértezett játékpuskát olyan minőségben, hogy az ne hulljon szét?
Nos, lehet. dem904l.jpgA külső M4-re hajaz, de több ponton is eltér. A tok teljes egészében műanyagból van. Az előagy és a külsőcső alu. Az alkatrészek csatlakozása árához képest megdöbbentően patent. Kézbe véve kellően masszív és anyagfelhasználásból adódóan könnyű.dem904l_1.jpgKezelőszervek tekintében nincs nagy varázslat. Teljesen sztenderd dolgokat látunk a képen. A bolt catch nem működik. A feliratok kissé gagyinak tűnnek. Főleg az M-lok logó mellett.
A FALCON Fire Control System, mint a régi kázió órákon. Kihangsúlyozandó, milyen tekknika lapul a motorháztető alatt. dem904l_2.jpgAz M-lok rendszerű előagy teljes pompájában. Itt a téglalap lyukakba tetszőlegesen akaszthatjuk be a kiegészítőket vagy szereléksín darabokat.dem904l_3.jpgAz akku a válltámaszban lakik, gyárilag T-csatis.
Ellentétben a megszokott M4 felállással, itt nincs tube, hanem egy egyedileg kialakított végről beszélünk. Ergonómiailag talán ez egy gyenge pontja a történetnek. A vállon felfekvő rész kicsi és az anyaghasználat miatt csúszós. Tövében található egy szíjakasztó pont.dem904l_7.jpgItt látható, hogy klasszikus tube-ot esélytelen felrakni rá. Az alkatrészak csatlakozásai teljesen egyediek. A gearbox gyors rugócserét tesz lehetővé. Ehhez viszont le kell venni a válltámasz konzolját, amit egy nagy csavar tart. Így a fenti képhez jutunk, innen már magától értetődő, hogy a rugóvezetőt valami lapossal és odaillővel, 90°-ban elforgatva ki lehet húzni. dem904l_5.jpgA hop up tárcsás kialakítású, egész kellemes darab. A gearbox orrához a csőre húzható rugó tolja. Árához képest meglepően jó miőségű minden és korrekten működik.
A gumi olyasmi, mint a Cymákban, középen sliccelt dudorral.dem904l_6.jpgA cső érdekessége, hogy egy rámpás horony került bemarásra ott, ahonnan az épp aktuális bb startolni fog. A dolog lényege, hogy központban tartsa a bb-t a perdület vételkor ezáltal elméletben csökkentve a szórást. Szép nyúlás. A kérdés az, hogy a tömeggyártás során mennyire tudják majd középen tartani a hornyot, ha esetleg nem középre kerül igencsak beleszól a bb útjába.dem904l_9.jpgA gearbox ház érdekes, VFC-s és "Specnás" jegyeket hordoz.dem904l_10.jpgA selector plate és a fogaskerekek 1:1-ben VFC kopi. Mint látható, nincs a képen fizikai biztosító az elsütőbillentyűnek. Ezt az elektronika oldja majd meg.dem904l_11.jpgA gearboxház jegyi ellenére sajátnak tűnik. Az elektronika miatt nem volt szükség a sztenderdtől eltérő kialakításra. Jó hír, hogy a sarkok le lettek kerekítve, így a törés esélye csökkenthető. dem904l_12.jpgA másik nagyon meglepő a beltartalaom. Kokkret alkatrészek fogadnak. Nincs helye igénytelenségnek mint egyes drágább pl Specna Arms termékekben. Van itt minden, aminek sztenderdnek kéne lennie.
-full fém csapágyas rugóvezető.
-a kicsivel 400 feletti rugó előlről is megvan csapágyazva
-o-gyűrűs a műanyag nózi
-nikkelezett henger (nem olcsó, fos alu)
-3 acélfogas, korrekt, nem parasztvakítóan full fém fogas dugattyú
-a csapágyazás 8mm-es, ebből a tányérkerénél golyós, ahol a nagy sebesség van
Ennyiért a bele nagyon korrekt, a minőség is teljesen igényes  és rendben van.dem904l_8.jpgAz AEG-ek legdrágább alkatrésze a motor. Nos, ez egy olcsó motor és ennek tükrében nem is neodímium mágneses. Szóval nem nagy durranás, de mivel úgyis 11,1-gyel fogja mindenki használni, pörögni fog.

És akkor itt jön a nagy durranás. A Gate Titán, olcsó, kínai verziója. Kialakításából látszik, hogy a fizikai biztosító nem fér már be. A Titanról itt írtam.dem904l_13.jpgEnnél a csájníz verziónál azért sok szofveres fícsörről le kell mondani. Bár, ha azt nézzük, hogy a komplett AEG olcsóbb, mint csak maga a Gate Titan pofátlanság lenne sírni miatta, szóval ne tegyük.dem904l_14.jpgA sztori a "régi", optikai elven működik a jelfelvétel: egy nézi a sectorkerék fogait, 5 az EB állását, 3 a selector platet.

Az alábbi videó mutatja be, hogy kell állítgatni a dolgokat. Nincs külső USB-s, bluetooth-os szoftveres varázslás.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=DMiLrQfdX4M[/embedyt]

Összegzés.

Brutál, hogy manapság 130€-ért adnak egy korrekt műszaki tartalmú cuccot, ráadásul úgy, hogy nem azon kell görcsölni, hogy a sorájás műanyag mikor fogja elvágni a kezed.
Jobb ez, mint egy Specna? Igen.
Jobb-e mint egy hasonló árú ARES/Amoeba? Sokkal.
Abszolút pozitív csalódás.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítésében.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.

paypal_me_donate-300x300.png
Vagy, ha nem szeretnéd folyamatosan támogatni a blogot, a paypal-en keresztül alkalmi hozzájárulással is tudsz támogatni.