Specna Arms CQBR, SA-B02
Marketing felsőfokon
A márka 2013 körül jelent meg. Az EU-ban a Gunfire nevű lengyel webshop teríti. Mivel ők nagykerként is működnek, nem nehéz összerakni a képet, hogy jelent meg sok, kisebb helyen is. A marketing valami zseniálisan sikerült. Úton, útfélen belebotlani. Ha a különböző infócserélő felületeken valaki n+1-edjére is felteszi a kérdést, hogy milyen, már is vágja rá a többség, hogy fasza. Pedig lehet, hogy még csak webshopon látta. Ár/érték bajnoknak aposztrofálja magát a márka és Gunfire is. Jelszavuk a páratlan minőség. Az oldaluk szerint anodizált a tok, ami csak azt jelentheti, hogy valamilyen aluötvözetből kell, hogy készüljön. Gyorsrugócsere, mint központi vevőcsalogató elem jelen van. Kétféle verzióban is. És nem utolsósorban iszonyat széles palettával tarolták le a piacot. Mind az M-széria valamelyik iterációja. Az örökzöld sláger. De tényleg annyira jó, mint ahogy azt be akarják állítani? Nem szoktam a doboz tartalmát firtatni, mert nem látom sok értelmét. De rég láttam ennyi kacatot beledobálva egy dobozba. -Van egy A4+ méretű matrica csomag. (Ingyen hírverés bárhova) -Biléta a sártorvason volt. -Kezelési útmutató. Sőt igazából ez kétféleképpen is a dobozban volt. Ez a dizájnos, meg egy fekete-fehér fecni. -"Kronó papír". 0-ra állított hop uppal, 6mm-es, 0,2-es bbvel mért értékek a lényege. -Nyakpánt. Bármihez. Is. -2017-es katalógus. Hasznosabb "extrák": -Gyengébb rugó -1100mAh-s, 9,6v-os NiMh akku -Varázspálca Amik kimaradtak és szoktak az ilyen jellegű fegyverhez adni, az a KAC stílusú vertikális markolat és a sínvédő panelek. A sok kacat helyett, ezeknek több értelmük lett volna. Persze volt még a dobozban a szokásos high-cap tár és egy kis zacskó bb. Ez a marketing gépezet folytatása. De nézzük a fegyvert! Külsőre meglehetősen masszív, ha kézbe fogjuk. Nem lötyög se az előagy, sem a tus. Az utóbbi egész passzentosan állítható a csövön. A fegyver többi alkatrésze és masszívan kapcsolódik egymáshoz. A test két fele biztos harmóniában él együtt. Egyáltalán nem tapasztalható lötyögés. Külsőcső szintén rendben volt, ahogy az elsőirányzék is biztosan állt. A replika felépítése teljesen rendben volt. De, hogy legyen egy kis prémiumérzésünk, hogy törődnek velünk. Erről a jobb oldali sticker bomb tanúskodik. Egy hologramos sorozatszámos és nem hologramos egyéb számos matricával. A holós egyébként pont letakarja az egyik stiftet, ami a szétszedéshez kell. Közelebb nézve, rájöhetünk, hogy működik a bolt cach. A lemez hátul megakad, ha felhúzzuk. Egy kis mókás részlet. Visszaengedni a bal oldali gombbal lehet. A realisztikusságot rontja a keresztfejű csavaros tárkioldó. Mivel ez egy kvázi klasszikus M4, a szokásos kezelőszervek figyelhetőek meg. Jó, hogy kapunk a tube tövébe szíjakasztót. A deltaring megfelelően markolja az előagyat, ahogy írtam stabilan áll. Belül van gáz visszavezető cső imitáció. Kétpontos szíjhoz van első szíjakasztó is. A lángrejtő szokásos, 1,5mmes hernyócsavarral rögzül, a balos 14-es meneten. A tokon és az előagyon lévő sín egyenesen fut. Nincs nyoma ferdeségnek. A tus pozícióját 5 szám mutatja, plusz a 0, így 6 lépésben állítható. Klasszikus crane stock jellegű. Itt van az akksi. Hátulról bontható. A külső nem parádés, de rendben van. Az elköltött pénzt eddig megérte a cucc. De nézzük, mi van belül. A hop up, ahogy a képen is látszik a klasszikus vonalat követi. Nincs semmi nagy innováció. Spiáter öntvény a kamra. Ennél a példánynál öntési hibával nem találkoztam. A hozzáadott gumival jól tömített. A gumi keményebb, mint a mostani replikákban lévők, kb. 60-as feletti. Tetszett, hogy gyárilag nem úszik minden zsírban és olajban. Persze egy alapos zsírtalanítás kell. Kialakítása teljes mértékben a hagyományos. Szája szokásos "szoknyás", plusz sima dudor. Érdekes azonban a lenyomó. A képen a gyárija van. Átlátszó szilikon, és vékony. Gyári összeállításban is meg tudja pörgetni a 28-as bb-t. Furcsasága, hogy ilyen vékony lenyomót vastag gumihoz és/vagy vastag lenyomós gumihoz kell párosítani, hogy 0 állásban nem tekerje égbe a bb-t. Az állítás szokásos módon történik. Előre tekerve adunk rá, hátra veszünk el. Itt is elég exponenciálisan emelkedik a lenyomás mértéke. A pontos beállításhoz majdhogy nem tized millimétereket szabad csak állítani a fogaskeréken. Az állítókerék tengelye hosszú, ezét a csavar nem szorítja rendesen oda. Bár gyárilag kapott egy o-gyűrűt a csavar alá, de véleményem szerint nem az igazi. Marketing, marketing. Mindenhol. Legyen az test, gearbox, doboz, kulcstartó... Halmozzuk az élvezetet. E mellett, megfigyelhető a VFC-féle bolt cach mechanikája. A gomb és a gearbox oldalára csavarozott spiáter elem. Gyorsrugócsere. Az alábbi kép mutatja, mennyire gyors is valójában ez a folyamat. "Csak" pár alkatrészt kell lebontani, hogy hozzáférjünk a zöld-szürke csavarhúzó végén lévő rugóvezetőhöz. Nem nehéz belátni, hogy ez minden, csak nem épp gyors. De. A Specna kétféle rendszert gyárt. Ez az E&C verzió (marketing!), azaz enter & convert, vagyis behatolsz és átalakítasz. A másik SAEC nevű verzió már tényleg gyorsabb. Erről egy Gunfire-ös erszoft manó mesél. Sima V2 gearbox található a fegyverben. Az orránál némi plusz anyaggal. Ami szerintem egy jó cucc, hogy a visszaforgásgátlónál kapott egy kivágást a box, így hozzáférhető egy csavarhúzóval. Ez tényleg megkönnyíti a szétszerelést és a rugócserét is. Például nem kell egy tökig felhúzott dugattyúba beszenvedni a rugót. Feltéve, hogy nem voltunk elég előrelátóak és nem próbáltuk meg elöl megállítani. Torx csavarok rögzítik a boxot. Jelzés értékű, akinek csak kereszt és lapos csavarnyúzója van, ne piszkáljon bele. Itt jól látszik a rugóvezető. Egyszerű fémdarab. Se csapágy, se semmi. Ez például jobb egy APS-ben. Ahol ugyanúgy 4 csöcs alakzárással rögzít. A gb 8mm-es csapágyakon fut. Belül nincs festve. Ahogy a hop upnál tapasztalható volt, úgy a gearbox sincs agyonkenve űrtakonnyal. Ez értékeltendő... ...egy alapos mosással. Belül, a műanyag alkatrészek mind ugyanabból a kék plasztikból készültek. Elégséges minőségben. Kapunk a pénzünkért csapágyas dugattyúfejet. Ellensúlyozva a rugóvezető puritánságát. A nózi nem o-gyűrűs, olcsó plasztik. Szokásos nyavajgás megejthető a spiáter egyeslövés alkatrész miatt. A fogaskerekek szintén átlagos, vasporból gyártott darabok. Delayert nem adnak. A réz henger 4/5-os méretű, belső felülete elment. A gyári o-gyűrűvel jól tömített a henger. A gyári belépési szög a fogszámoknak "megfelelő", azaz nem nagy sebességhez vagy nagy fpshez van kitalálva. A motor szintén gyengus. Közepes vehemenciával cibálja a rugót. Azt a 130-as rugót nem bíznám rá, akármennyire is állítja a matrica. Összegezve. A 200€ körüli ársávban sok M-szériás fegyver száll harcba a pénztárcánkért. A fegyver külső felépítése, alkatrészek csatlakozásának masszivitása rendben van. Belül érződik a fapadossága dolognak. A sok marketing shit helyett picivel igényesebb alkatrészeknek jobban örülnénk. Vagy egy vertikális markolatnak. Sajnos az A&K már nem beszállítója a PJ nevű márkának. Átálltak Cymára. Ebben az ársávban nekik voltak a véleményem szerint legjobb fegyvereik. Erős motor, csapágyas "gyors" rugóvezető, acél cut off lever. A külső pedig szintén rendeben volt. Mára maradt a Cyma, aminek a bele kicsit jobb, de külseje hangyányit lötyögősebb. Illetve az EBB-s APS. De az EBB miatt nem lehet teljesen egy kalap alá venni őket.
Ha számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.