Classic Army M110-13
Classic Army. Sok mai játékosnak szinte ismeretlen a márka, pedig 2000-es évek eleje-közepén meghatározó alakja volt és az egyik legnagyobb versenytársa a legendás Tokyo Maruinak (*akiknek az elektromos airsoft puskákat köszönhetjük). A CA volt az a gyártó, akik már fém külsővel árulták az AEG-eket (nyilván volt fém-fa-acél G36 is). Amíg nem igazán volt olcsó alternatíva realatíve sok szaladgált belőle a pályákon. Az egykoron jó hírnévnek örvendő gyártó aztán nem igazán tartotta a lépést az olcsó kínai konkurenciával és egy jó időre parkolópályára került.
Azonban pár éve megpróbáltak felállni és ennek a felállásnak láthatjuk az eredményét. 2017 környékén járunk, amikor az M110 családot piacra dobta a CA. Lessük hát meg, mit is sikerült letenni arra a bizonyosra és ez elég 2020-ban.
Az M110-3 a kétszínű karalábé verziója az "SR25"-nek a CA-ék szerint. Ennek rendje és módja szerint betolható váltámasszal és rövidebb csővel rendelkezik a replika.
A külső leginkább úgy tűnik, hogy spiáterből van. Az öntvények részletei elnagyoltak és úgy az egész portékát belengi egyfajta olcsó érzet, amihez a 400€ körüli ár kicsit soknak tűnik. Minden kissé kelletlenül fordul vagy nyomódik.A tok első ránézésre sok részlettel kecsegtet. Van itt felirat orgia, textározott felület, gombok és kapcsolók. Utóbbiak a mindkét kézzel használhatóságot segítik elő. A realisztikusságot érdekében a tűzváltókar csak 2 állásra van feliratozva, biztosított és egyes. A kar az ütközőnél ki van marva, hogy tovább lehessen forgatni a sorozat irányába.
A jobb oldalon is hasonló helyzet hieroglifa fronton, sőt még megfejelték egy jó adag jú esz éj patriotizmussal a hüvelykivetőajtónál. A bolt catch érdekesen működik. Ahhoz, hogy az zárimitáció hátul maradjon a baj oldalon kell nyomni a gomb alját, hogy a retesz megfogja a lemezt. Ez (is) egy elég balfasz megoldás a gyártótól.Elöl, manapság már az unalomig ismert keymod-os előagyat találjuk, amit kedvünkre kiegészítőzhetünk.A klasszikus crane stock egy igazi praktikus darab. Korrekt mennyiségű helyet kínál az akkumulátornak és nem kell kínlódni a ki- és behelyezésnél sem. (*majd lentebb a gyári FET-ről)A tubenál egy realiszkusabb megoldással találkozhatunk. Immár nem a tok egy nyúlványára kapcsolódik, hanem a képen látható menetesen módon. Itt egy példa arra, hogy jó lenne ha a tervezés, a gyártás minőség magasabb színvonalat képviselne. Egy gyári új terméken nem kené egymásba marnia az alkatrészenek.Gyors rugócserés a box vége és a rugóvezetőt ellátták egy csavarral, ami egyenesben tartja az alkatrészt. Egyébként maga a tube nem konzolos kialakításával tényleg gyorsabb rugócserét tesz lehetővé. Ehhez elég csak egy körmöskulcs a tube kontra anyájának az oldásához és pár fordulattal már lent is van. Ez után játszi könnyedséggel férhetünk hozzá a gb seggéhez, azaz a rugóhoz.Sok víz lefolyt a tetszőleges folyón a 3 fogaskerekes M4 hop up kamra óta. Érezte ezt CA is és előálltak a saját, tárcsás megoldásukkal. A produktum minősége egyszerűen fogalmazva igénytelen. Gusztustalan az öntvény ráadásul a lenyomókar tengelyét sem úgy alakították ki, hogy azt majd valaki kivegye. Pedig igazán tudhatná a gyártó, hogy ez az a rész, amit júzerek majd buzizni fognak.A lenyomókar kivitelezése sem túl barátságos. A szerszám jól láthatóan hosszanti irányban, két félből állt és el is csúszott egymáshoz képest. A lenyomót sikerült ferdén elvágni.
Az egész cucc iszonyatosan igénytelen. Persze meg kell említeni, hogy ez bőven nem a használhatatlan kategória. A cucc végülis működik.A V2 long gearboxot kissé áttervezték és a tetejébe integrálták a zár imitációt. A kialakítással mintha egy EBB rendszernek készítettek volna elő a helyet, mert gyakorlatilag csak valamiféle kampó hiányzik, hogy a dugattyú mozgatni tudja.A tűzváltókar két oldalasságát a fenti mechanikával oldották meg. Egyedi megoldás a gyártó részéről. Itt is tettenérhető az a fajta igénytelenség, ami az egész replikát jellemzi. A fogaskerekek illeszkedése a gearboxhoz és tokhoz finoman szólva sem precíz. Nem véletlenül volt szarrá kenve zsírral. Így legalább mozgott.A belső a bőséges kenőanyagot kapott, ami még épp a nem túl sok kategóriába tartozik. A V2 longnak ugyanaz a rákfenéje, mint a sima V2-nek. Nem is csoda, hisz egytőről fakadnak. A gyakorlati különbség a levegős rész hosszában rejlik, ezzel együtt több fogat tartalmaz a sector kerék. Ám a hiba a viszonylag gyenge orr részben keresendő. Bár a gyártó okosan lekerekítette a neuralgikus sarkokat és rakott alulra egy optikai "erősítést", mégsem csinálta meg azt, amit a G&G vagy a Krytac, hogy a tappet plate szűkebbre vételével szignifikánsabban több anyagot lehet rakni előre. Egy DMR gyanús AEG-nél ez azért jól jött volna.Aztán itt a bele, ami igazából alap puskához képest nem csalódás. Tulajdonképpen rendben van. Nincs semmi fenszi, parasztvakító elem. Persze majd úgyis "szét" lesz tuningolva és akkor majd lehet mutogatni a törött orrú boxot.
A henger 2/3-os, ami gyakorlatilag megfelel a normál 3/4-esnek. A henger- és dugattyúfej a békesség kedvéért műanyagból van, így nem veri szét az orrát. A nózi o-gyűrűs.
9mm-es golyóscsapágyakat kaptak a szokás vasporból szinterezett fogaskerekek.Hiába van ráírva szerencsétlenre, hogy high torque, nem fogja felszaggatni a pályát. Ez egy átlag olcsó motor.
Összegzés.
400€ körül mérik ezt a motyót, ami szerintem nagyon sok pénz érte. Összességében messze van attól a 400€-s színvonaltól, amit mondjuk egy VFC-től kapunk. Nem véletlenül hívják/ták a CA-t drága kínainak. És akkor még nem beszéltünk a gyári high-cap tár bb retesz alatti öntés hibájáról, amivel gyönyörű adagolás hibát produkált a kiálló öntési sorja.
A fentebbiekhez hozzátartozik, hogy található benne egy FET. Aminek a képei sajnos elvesztek a történelem viharában, ám meg kell emlékezni róla. A lényege a dolognak, hogy jár a puskához egy GATE X-ASR nevezetű borzadály. Ezzel a Specna RRA-ban már találkoztunk. A dolog lényege, hogy a madzagok végére, fel van rakva bitang merev kábelekkel egy NYÁK-on a FET-es elektronika, aminek nem túl impresszívek a nyers adatai. Mivel jó merev és nagy, ezért igazi szopás behajtogatni az akkut. Peresze legalább van benne.
A CA papíron mindent elkövetett, hogy vonzó terméket rakjon össze, ami jobban megfelel a kor kívánalmainak, az árazás is ott maradt ahol volt, csak épp a minőség maradt ki a matekból.
Ha számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítésében.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.
Vagy, ha nem szeretnéd folyamatosan támogatni a blogot, a paypal-en keresztül alkalmi hozzájárulással is tudsz támogatni.