JG SR25

XM110 JG módra

Az SR25 az a műfaj az M-szérián alapuló replikák között, amit a piac nem kurvított még el az n+1-edik lőtéri stílusú pukkantóvá. Maradt az alapokat jelentő usa hadászati specifikációknál. Jelenleg az US Army-féle XM110-et szeretné utánozni.
Ha ránézünk a fegyverre és puffaszott M16 jut eszünkbe nem tévedünk. Ugyanis tárfészek és a gearbox (illetve egy két alkatrésze) nyújtásán kívül, ugyanazokból az alapanyagokból főzünk. 
A piac relative kis szegmensét fedi le a műfaj. Olcsó kategóriában két gyártótól válogathatunk. A JG és az A&K (aka PJ). Drágábban, igényesebben az ARES, a Classic Army, a G&G és a G&P gyártja. Ha az AEG-eket vesszük. Hiába a sok gyártó, nem túl elterjedtek. A webshopok nem roskadoznak a készletektől. Ha a legrészletesebb replikát szeretnénk akkor az ARES az egyetlen lehetőség. Náluk van meg az összes marking és kis bisz-basz.

jgsr25_2.jpg

No, de nézzük a JG-t mit tett le az asztalra. A fegyver alapvetően nem ronda. A rail egész jó matt, a többi része a fegyvernek elüt és inkább selyemfényű.

jgsr25_5.jpg

A test vélhetőleg spiáter öntvény. A kezelőszervek ergonómiája megegyezik az M-szériáéval.

jgsr25_9.jpg

Egy kis csalás a JG-től. Hogy kiadja a dolog (valamelyest) a tűzvűltókar kapott egy alagutat, hogy át lehessen pattintani sorozatra. Ha valaki nem DMR-két használná. 

jgsr25_11.jpg

Az igazzyval ellentétben itt nincs kétoldalas tűzváltás, se tárkioldás. Ez egy olcsó replika, itt ennyire futotta. A hüvelykivető ajtaja mágnessel tapad zárimitációra. Mögötte a hop up kamra állítható.

jgsr25_12.jpg

A tus is kicsit fapados ha az eredetit nézzük. Egyedül a QD szíjakasztó különbözteti meg egy sima M16 tustól.

jgsr25_15.jpg

A rail a KAC URX-et utánozza. Kidolgozás meglepően jól sikerült. Felületkezelése is rendben van, mint már fentebb említettem.

jgsr25_13.jpg

Erre az előagyra jellemző, hogy a sín vége felpattintható irányzékot rejt.

jgsr25_14.jpg

Üröm az örömben, hogy a rail gyárilag eléggé izeg-mozog, főleg oldal irányba. Legalábbis ennél a példánynál. A rögzítése meglehetősen esetlen. Nem árt szétszedni, normálisan meghúzni mindent és megkínálni egy kis menetrögzítővel a későbbi agybajt elkerülve.

jgsr25_9.jpg

Nézzük a belét. Műszakilag ez egy "M4". Ennek minden előnyével, hátrányával. DMR alapnak ezért nem a világ közepe. A legnagyobb probléma, hogy a gearbox a lower receiverben van, a hop up az upperben. Itt a legnagyobb probléma, ha a hop up nem teljesen egytengelyű a gearboxszal. Kismértékű gyártási pontatlanság is rányomja a bélyegét a teljesítményre. Ha DMRnek vesszük hatványozottan igaz. 45-50m körül minden tizednyi, századnyi eltérés csúnyán visszarúg a pontosságban. Ezt tartsuk szem előtt mielőtt nekiugrunk egy ilyen prodzsektnek. Illetve a szerencse is nagyban befolyásolja a végeredményt. Mindenféle rossz szándék nélkül belenyúlhatunk egy gyárilag elbaltázott darabba.

Nézzük a hop up környékét. Van szokásos spiáter öntvény kamránk. Itt a legnagyobb baj az állítás mikéntje. A lenyomó csiga majdhogynem binárisan nyomja be a gumit. A helyzeten nem segít a fogaskerekek műszaki jellegéből fakadó holtjáték sem. A gumi maga kék Madbullra hajaz. Kb 60-as keménységű és gyárilag atom zsíros. Ahogy az egész szerkezet úszik a kenőanyagban. A kamra állítókereke laza, mivel a tengelye hosszú, ezért a csavarral nem lehet meghúzni. A cső egy alapos takarítást követően nem mutatott semmi rendellenességet. Minősége rendben.

jgsr25.jpg

Elektromos oldalról hír, hogy van mit írni. A JGnél pár éve már szokás, hogy gyárilag FET-tel szerelik a replikákat. Na itt is megtörtént ez. A dolgot nem bízták a véletlenre. A nagyobbacska nyákon két darab IRL3808S FET található. Stabilnak tűnik a rendszer. Nagy hülyeséget kell csinálni, hogy elpukkanjon. A biztonság kedvéért megtoldották meg egy autós biztosítékkal.

jgsr25_1.jpg

Bárcsak azt tudná ami rá van írva. A motor sajnos nem olyan szuper. Tud a JG ennél bikábbat is. Ez most egy kicsit csalódás. De ne legyünk telhetetlenek, amúgy szépen mozgatja a replikát.

jgsr25_3.jpg

Nézzük a belét. Szétbontva kapunk V2 jellegű boxot, 7mm-es csapágyazással.

jgsr25_4.jpg

Szemfülesek észrevehették, hogy a box formailag úgyneveztett V2.5, de beltartalmilag inkább V2. A JG úgy oldotta meg a dolgot, hogy kevesebb alkatrészt kelljen gyártani, hogy csinált egy hosszított hengerfejet és vett egy V2.5 hosszú tappet platet. Az összes többi alkatrész volt polcon.

jgsr25_6.jpg

Szóval belül.
Az egyedi hengerfejnek más alternatívája jelenleg nincs. Így marad ez a megoldás.
A nózi sima műanyag, o-gyűrű nélkül. Hossza megtalálható a nózi táblázatban. Az o-gyűrű nem is hiányzik annyira a JG fej és nózi egész jól szokott tömíteni nélküle is.
Mivel a henger sima V2/V3 szenderd így könnyű alkalomadtán másik után nézni.
A rugó mindkét végén kapott csapágyat, ami dícséretes figyelmesség a gyártótól.
A dugattyú full fém fogas, minősége rendben lévőnek tűnik. 
Fogaskerékszett, ami sztenderd mivolta miatt lehetőséget ad arra, hogy alkalomadtán cserélhető legyen mondjuk nagyobb nyomatékúra. A gyári kerékszett, amúgy meglepő műszaki igényességet mutat. No nem anyagában, mivel csak simán porkohászolt cucc. A tányérkereket tuningolták meg. Egyrészt iszonyatosan sok reteszelési pontot kapott, ami miatt sokkal kevesebbet forog vissza a rendszer, ez júzer oldalról egyfajta direktebb érzésben csapódik le. Másrészt axiálisan csapágyazott, ami a szögben ráható erőket figyelembe véve dicséretes csemege.
Rontja némileg az összképet 7mm-es golyós csapágy. Ez hosszútávon mindenképp egy hibaforrás. Ilyen kis méretben, csak nagyon drágán lehet összehozni jót.

jgsr25_7.jpg

A belépési szög alant tekinthető meg. Hozza gyári átlagot.

jgsr25_8.jpg
Szemfülesek észre vehetik, hogy a sector kerék előtt ágaskodik egy 3-as hernyócsavar. Mi az ott? Hogy került oda? Gyárilag ott van egy nyúlványa boxnak, ami a kapcsoló hátsó helyzeti határolója, amikor egyeslövés végén a cut off lever lepattintja. Namármost ez szeret törni, ha olyanja volt öntőformának. Itt is megtörtént. Szerencsére elegánsan javítható, ráadásul úgy hogy örök élet, plusz IDKFA.

Hogy jó fegyver e a JG SR25? Árkategóriájában rendben. Messze nem tökéletes. Vannak ötletes megoldásai. Nagy ellenfele az A&K. Ott kicsivel masszívabb a külső. CA sztenderd V2.5 long box van benne. A motorja jobb. A hosszabb box és henger miatt több levegő áll rendelkezésre, ami a nagyobb tömegű bb-nél jól tud jönni. Kidolgozottsága összességében nyersebb a JG-nél. DMR alapként mindkettővel van tenni való. Nálam talán inkább az A&K felé billen a mérleg nyelve.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.