Cyma CM.125 - "USP"

cm_125.jpgAz AEP azaz Automatic Electric Pistol-nak még mindig népes tábora van. Cymáék a műfaj nagy mágusai, olcsón és elfogadható minőségben kínálják az elektromos másodlagosozás élményét. Miről szól az AEP-ezés?
A "Berettás" cikk ad rá választ. Zanzásítva összeszedtem minden pró és kontrát, amit a témáról nem árt tudni.
Az USP ugyan ez az analógia, más külső formában.
cm_125_1.jpgJár hozzá a rail, amire lámpa aggatható.cm_125_4.jpgcm_125_3.jpgcm_125_2.jpgA tűzváltó 3 állású. Az AEP-ek képesek a sorozatlövésre. cm_125_10.jpg

cm_125_11.jpg

cm_125_7.jpgAz álkakast hátrahúzva leemelhető a szán.cm_125_6.jpg

cm_125_9.jpgLevéve az akksihoz és a hop up állító tárcsához férünk hozzá.

Villany USP-ből a Marui 2008-ban jelent meg. Előtte a Double Eagle nevű csájníz gyártó készített valami hasonlót. A Cyma az előbbi másolata.
A belső pár USP specifikus alkatrészt kivéve megegyezik a Berattás cikkben lévővel.cm_125_12.jpgA hop up kamrát a hengerfejre 2 csavarnak kéne fognia, gyárilag nem járt a pisztolyhoz.cm_125_13.jpgA hop up alja. A két kitüremkedés nyomja meg a táron a bb reteszt. Ha ez valamiért nem történik meg nem fog bb jutni a hop upba.cm_125_28.jpgA vezérlés egy része. A forgókapcsoló, ami tűzmódokat álltja. A rugós "pöcköt" könnyű elhagyni.cm_125_15.jpgSzétborítva.cm_125_14.jpgA hop up a lelke az AEP-eknek is.
A felépítése egyszerű. A csigavonalas tárcsa állítja le vagy fel a lenyomókart.
A gumi ritkán és drágán beszerezhető, óvatosan vele. Nem kompatibilis mással.
A szerkezet minősége változó, főleg a gumié. Méret hiba miatt előfordulhat dupla adagolás vagy nem megfelelő hop up hatás. A lenyomókar féloldalassága miatt balra húzás.cm_125_16.jpgA gearbox a maga nemes, zsíros valójában.cm_125_21.jpgcm_125_22.jpgTakarítás után.cm_125_23.jpgA motor amúgy szabványos RC-ipari termék. 370-es kefés motorként található meg. És ha jól tévedek 1/18-as, 1/16-os méretarányú modellekben használatos.cm_125_18.jpgA kapcsolót sem árt szétborítani, gyárilag tele van kenőanyaggal. Amit a szikraképződés ellen alkalmazhatnak. A gyári NiMh pakk mellett el van, viszont, ha egy LiPo-t aggatunk rá és intenzív használatot kap simán lekormolódik, odaég, megolvad. cm_125_19.jpgBelül.

A továbbiakban pár kép, hogy lehet FET-tel ellátni ezt a jószágot, hogy elejét vegyük a kapcsoló körüli bajoknak. Ha még nem tudod mi az a FET, itt írtam róla airsoft kontextusban.cm_125_25.jpgA hely szűke miatt nyugodtan lecsapható a TO220-as tokozású integrált áramkör füle.cm_125_26.jpgA FET mókolásnak 2 alapja van. A jó FET és az igényes munka. IRLB3034 a dzsóker, 2,2K-s ellenállással.cm_125_24.jpgMotorról a + megy a kapcsoló egyik lábára (mindegy). Ugyanerről a lábról megy a madzag tovább az akku pozitívjára.
Vékony jelvezeték a FET gate -szemből a bal szélső- lábra.cm_125_27.jpgNémi zsugorcsövezéssel kompakt, rendezett drótozat hozható össze.cm_125_30.jpgA motorról jövő negatív megy a FET középső lábára (drain). A -szemből- jobbszélső láb (source) az akku negatívjához megy.cm_125_31.jpgZsugorcsövezve. Csatlakozó ízlés szerint.cm_125_17.jpgA gyári akku csatlakozótól megszabadulva.

Egy pár szó az AEP tárakról.cm_125_5.jpgLényegében bármelyik AEP modellt is választjuk, ugyan azon elvű tárakat kapunk. Ezeknél a következő anomáliák lehetségesek(!). (Nem törvényszerűen minden esetben, hangsúly a feltételes módon van, ahogy a hop up szerkezet esetében is.)cm_125_20.jpgDobozból kivéve előfordulhat, hogy a bb-ket alig lehet a helyükre gyömöszölni. A reteszek el vannak öntve, nincs elég hely a kettő között még akkor sem a berugóznak.
A másik véglet, hogy nem fogják meg a bb-ket, egyből kilőnek, ami elveszed a gyorstöltőt.
Első esetben formára kell reszelni a végeket. Második esetben a nútba nyúló csapot kell egy kicsit megkozmetikázni.
Ha minden jól működik, nem árt a csavarokat kitekerni és egy kis menetrögzítővel ellátni a későbbi széthullás ellen.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.