M14 platformok G&G vs Cyma - random tech képek

Ha M14 replika választás előtt állunk, platform szempontjából két lehetőségünk van: a Marui-féle (Cyma, G&P) vagy a G&G/CA-féle.
A második méltatlanul alacsony népszerűségnek örvend. Sajnos az olcsó kínai gyártók nem készítenek belőle, emiatt penetrációja alacsony. Pedig jóval realisztikusabb és nem utolsó sorban műszakilag előnyösebb megoldásokat tartalmaz.
Az alábbi képen a bal oldalra rendeződve látható a G&G gearboxa, a jobb sarokban a Cyma (Marui alapú) verziója a témára.gg_vs_cyma_m14_gb.jpg

Megfigyelhető, hogy iszonyatos mennyiségű anyag található a G&G orrában. Nem csoda, a tárfészek alja, ami a Marui rendszernél egy külön alkatrész, ami egy stifttel és egy csavarral kapcsolódik a box aljához, ez a G&Gnél a gearbox része. Ennek eredménye egy robosztus spiáter öntvény, ami nem jön rosszul, az amúgy is sok esetben DMR-nek szánt replikánál.

Előnyös továbbá, hogy normál V2/3 fogaskerékszettet használ a G&G, szemben a V7 specifikus Marui rendszerrel. Amihez jóval kevesebb alternatíva áll rendelkezésre.
A Marui rendszert követőben a dugattyú körül kevesebb hely van. Így, a fogasléc körül szélesebb dugattyúkat faragni kell, hogy elférjen.

Specifikus alkatrészekben ugyanakkor itt sincs hiány. Hengerfej, tappet plate, kapcsoló és az egész elsütő, tűzváltó mechanika, bár utóbbiakban már beleértődik jó pár boxon kívüli komponens.

Hop up szempontjából szintén jobb tulajdonságokat tartogat, mint a Marui platform.
AUG kamrája van és ehhez AUG hosszúságú nózija. Érdekes, hogy ezekből az alkatrészekből szintén több gyártó kínál alternatívát. Plusz jó tulajdonsága a rendszernek, hogy nem kell specifikusan M14-hez mart cső, bármelyik átlag AEG cső jó hozzá.
A Marui platform igen csak szűkölködik hop up kamra alternatívákban és beszerezhetősége is nehézkesebb, mint egy ilyen AUG kamrának.gggr14assembly.jpgNem csak hop up utánpótlás oldalról szerencsésebb a leányzó fekvése. A rendszer, ami szerint egymáshoz kapcsolódnak az alkatrészek sokkal stabilabb és merevebb, mint a Marui-féléé. Lásd alul, felül a képeket.gggr14assembly_1.jpg2 db 4-es csavar tartja össze a gearboxot, a tokot és a komplett első szekciót. A hop up kamra a gb orrának támaszkodás nagyon stabil, amit szeret pontosság.gggr14assembly_2.jpgAz adagolócső tárral érintkező része külön egység, ahogy a Marui rendszernél is. Így a tár illeszkedéséből adódó esetleges kamrát nyomó jelenség egyáltalán nem tud jelentkezni.

A Maruival szemben a rendszer legnagyobb hátránya a ritka és drága tárak. A tár inkompatibilitás elsősorban a belülre helyezett kapcsolónak köszönhető. E miatt kell a lépcsőzetes kialakítás.
A CA tárak 20€ körül, a G&G 30€ körül szokott lenni, amikor épp lehet őket kapni. A nagyjábóli árak a mid- és low-capekre vonatkoznak.

Kb. árak, sima hosszú csövű:
-Cyma ~120€
-G&P ~350€-től
-Marui ~360-430€
-G&G ~270€
-CA ~270-340€

A G&P kicsit kakukktojás, ugyanis náluk a "DMR" agyazás az alap.

A Cyma árban verhetetlen. Minden más esetben a G&G-t tartom a legszerencsésebb választásnak. Persze ez az én véleményem.
A fentebb vázolt előnyök és hátrányok mellett bízom benne, hogy kedves olvasó le tudja szűrni és képes átmatekozni a saját elképzeléseire a témát.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.