Cybergun Colt M4A1 Carbine

cgm4.jpgCybergun. Ez a név még jelentett valamit a honi, 2006 környéki első nagy airsoft boomereknek, negatív értelemben. Egy francia matricagyárról van szó, akik jellemzően egy kaszttal magasabbra árazzák azt az alap terméket, mint ahogy azt az eredeti márkanév alatt megkaphatjuk. Ám, ahogy az Umarexnek és az ASG-nek, a Cybergunnak is megvan az az előnye a nyugati világban, hogy ők birtokolnak bizonyos licenszeket. Jelen esetben a Colt-ot. A kevésbé szakavatott leendő airsofterek a kiterjed kereskedői hálózat révén kb az elsők között találhatnak rá ezekre a termékekre. Sok településen kifejezetten airsoft bolt híján, vadász boltokban is kaphatóak ezek a túlárazott termékek. Szerencsére mára ez a helyzet változott és nem kell 50e ft-okat kiadni például erre az abszolút belépőkategóriás JG M4-re.cgm4_1.jpgKívülről teljesen műanyag a cucc. Ez alól csak a külsőcső és a tokba rakott konzol a kivétel. A külső rengeteg alkatrészből áll. Ennek felelően sok a csavar és/vagy alakosan illeszkednek a komponensek. cgm4_2.jpgA cucc annyira műanyag, hogy az irányzék, de még a lángrejtő is ebből az anyagból készült. Gyárilag van rajta egy első szíjakasztó, de a békesség (és az irányzék helyén maradása kedvéért) jobb, ha ezt a pontot nem erőltetjük.cgm4_3.jpgElöl, kap helyet az akksi. A realisztikusságot fokozták a kamu gáz visszavezetőcsővel. Egyben stabilizálja is a deltaringet, ami a csövet fogja. cgm4_4.jpgA tok a licenszek miatt büszkén hirdetheti a Colt logót a Cybergun által uralt területeken.cgm4_14.jpgKezelőszervekből a szokásos AR15 platformos alap dolgokat láthatjuk.cgm4_5.jpgA tok felső része a jó öreg, első generációs Marui-féle elgondolás szerint készült. Fő egységei: a felső rail, a bal és a jobb oldal, a spiáter csőrögzítő konzol, felhúzókar, hüvelykivető ajtó, zárimitációs lemez.cgm4_18.jpgEz a JG már nem az a JG, amit a hőskorban sokan birtokoltak. A tok Hurricane-féle megoldással bomlik szét. Tehát, már nem a Marui-féle, hátsó stift ki és előre hajtani (kvázi, mint az igazinál), hanem az első stift ki és csúsztatós módszerrel szedhető szét.
A képen látható, hogy az első stift rögzíti a műanyag és a fém elemeket is. cgm4_17.jpgA külsőcső 2 részes. A csonkba kapcsolódik a legyártandó terméknek megfelelő hosszúságú cső. Megfigyelhető tovább, ahogy a deltaringen átmegy a gáz visszavezetőcső, így a mentes alkarész valamelyest védett a lecsavarodás ellen.cgm4_15.jpgNem csak a tus, de a tube is műanyag, ahogy a tok alsó része is.cgm4_6.jpgÉrdekes megoldás, ami más gyártókra nem jellemzők, ebben a low end kasztban, hogy kicsivel igényesebb kialakítást kaptak a képen lévő alkatrészek. Ezek fémből vannak. A tárkioldó nem a ronda csillagcsavaros rögzítést kapta. Realisztikusság szempontjából egy "okosabb" elgondolást alkalmaztak.
A bolt catch a legtöbb esetben, csak akkor szokott csapos lenni, ha van valamiféle funkciója a nyomkodásának. Nos, jelentem itt nincs és csapos. cgm4_7.jpgA hop up kamránál meg sem lepődünk, hogy nem a "legújabb" technológiát láthatjuk. Áll minden a kenőanyagban. A 3 fogaskerekes rendszer az elállítódás ellen a középső fogaskerék alá rakott o-gyűrűvel küzd a helyeztben maradásért. Ami igazából egész jól csinál. Pár, másik gyári kamra megirigyelhetné a rendszer gyári feszességét.
Van egy jó sorjás és puha lenyomónk. A csiga geometriájával együtt dolgozva egész tág határok között állítható a lenyomás.
A gumi alapos zsírtalanítás után mutatta meg, hogy nem egy sprőd anyagú cucc. Tud tapadást is produkálni. 50 és 60 közötti keménységű.
A cső egy igazi hulladék. Alufos. Bevonat nélkül, tele karcokkal kívül belül.cgm4_8.jpgA JG jó szokása szerint Torx csavarokat alkalmaztak. A ne szedd szét négyzetének a kedvéért kétféle méretben. A taréjon lévők egy számmal nagyobbak, mint az alsók.cgm4_9.jpgAz elektromos rész megkapta a hosszútávon kontakt hibával kecsegtető elektromos biztosítót. (Selector platen lévő réz bizbasz.)cgm4_10.jpgBelül már nem kétséges, hogy mivel van dolgunk, a JG feliratot látva a visszaforgásgátlón. Minimál mennyiségű a kenőanyag.cgm4_11.jpgAz öntvény márványos, hogy azért érezzük, egy nem a csúcs kategória.cgm4_12.jpgEllenben, ami dicséretes, hogy az orrnál a belső sarkok gyárilag kerekre vannak öntve, így kitolható repedés okozta halál problémája.cgm4_13.jpgBelül, egy drágább kategóriás JG replikához képest van pár spórolás. Ilyen a szint hulladék és bevonatmentes, alu henger. A jó viszont, hogy a hengerfej dupla o-gyűrűs.
Egyértelmű a spórolás a rugóvezetőn, full műanyag, seggében egy anyával, hogy legyen hova kapaszkodnia a tubenak.
Acél fogaskerekek húzzák a dugattyút. Ezek vannak a drágább JG-ben is. A sector kerék érdekessége, hogy egy rohadt nagy és fix delayert kapott.
Manapság kevésbé divatos, hogy műanyagból vannak a csapágyak. Ez igazából nem olyan rossz, mint azt első gondolnák sokan, sőt! Nem igényel kenést, kevesebb vibrációt ad át a gb háznak, ezért csendesebb, rugalmasabb, ehhez a 310 fps-hez simán elbírja a terhelést. Jobb választás, mint egy olcsó puha fémből készült perselyszett.cgm4_16.jpgGondolom nem árulok el újdonságot, hogy a motor nem erőbajnok.

Összegzés.

Ez a cucc mára remélhetőleg egy letűnt kor utolsó lehelete. A
Cybergun 180800-as cikkszámon futó terméke fénykorában 45-50e ft körül mozgott. Mára sok helyen elfogyott vagy leakciózták. Ez a cucc, kb 25e ft körül lenne reális ma. A másik kérdés, hogy akarj e valaki magát szívatni direkt egy külsőre törékeny termékkel. Ennek a cuccnak a legfőbb ellenlábasa a Cyma 500-as sorozata. Ám kidolgozottságra (sorja, illeszkedés stb) ez egy mívesebb termék. A Cyma az egyrészes upperrel egy modernebb szerkezet.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.