VFC Avalon Leopard Carbine

leopard.jpgVFC termékből nem egy volt már az oldalon. Véleményem szerint mostanában ők készítik a kiegyensúlyozottabb replikákat a felső kategóriában. Ez alatt az ár/érték arányra gondolok. A matek nincs elszállva, mint pár konkurensénél, ehhez képest a külső és belső is korrekt. No, persze, ahogy azt az airsoft iparban megszokhattuk itt sem 100%-os minden.

A Leopard széria 2017-ben a csúcs-csúcs AEG-je volt a VFC-nek. Ízlésességét sokan vitatják. Egy biztos, ha szépséget keressük benne, akkor egy ázsiai szemével kell nézni. (Remélem elég diplomatikus voltam. :) )

leopard_1.jpg2019-ből nézve már nem olyan extrém az a pár pirosra eloxált alkatrész. Ma már, hozzászoktunk, hogy komplett AEG-ek pompáznak kék, piros, rózsaszín és egyéb színekben. De, hát nincs mit tenni a militari szimulációs korból előbb áttért az airsoft a lőtéri durrantók ihlette korszakba és újabban a színes puskákkal olcsó péjntbólt imitálóba.

A Leopard a VFC Avalon almárkájába és azon belül a Monster szériába tartozik. Marketing bull shit, a nyugati világ találkozása a keleti világgal. Ehhez még egy saját weboldalt is kreáltak, hogy érezzük ez egy űber prémium termék.

Bontsuk le a mázat és nézzük mit tud a jószág.
Mivel ez egy VFC a külső aluból van. Ennek megfelelően, egész könnyű a cucc. Ennél a modellnél a test csatlakozásánál nem volt tapasztalható lötyögés.leopard_2.jpgA törzsi motívumokkal tűzdelt leopárd fej inkább oroszlánra hasonlít. Divat szempontjából a 2000-es évek elején volt a menőségi faktor tetoválós mércéje, abban a korban, amikor rengeteg "ribanc rendszám" került felvarrásra.
A loweren az Avalon logó került feltüntetésre. Avalon volt az Artúr király legendában a hely, ahol az Exkalibur kard készült. Látható tehát, hogy kulturálisan sok mondanivalója van a cég.

Ezekhez társul a VFC QRS kiegészítői, ami a cég saját agyszüleménye. Ebbe tartozik a sátorvas, pisztolymarkolat, tus, elsütőbillentyű és tűzváltókar.
Ez utóbbit a VFC gyakorlatilag változatlan mechnikával gyártja a KAC széria óta. És be kell vallani, hogy ez a piacon kapható kétoldalas tűzváltókarok közül a leggyatrább dizájnú. Ez nem csak erre a példányra jellemző, hanem gyakorlatilag az összesre. Nem jár finoman, a két kar nincs tökéletesen szinkronban. A fogaskerekek holtjátéka és tervezése miatt sosem lehet tökéletesen összerakni. Funkcióját tekintve működik, csak épp messze nem tökéletes.leopard_5.jpgSzokás szerint működik a bolt catch. A zárimitációs lemezt rögzíti.
A QRS pisztolymarkolat kényelmes kialakítású. A biztos fogást pedig, a stiplingeléshez hasonló rücskös felület adja.
Az elsütőbillentyű egyenes, speed trigger kialakítású. No, most ezt nagyon komolyan senki se vegye. Attól még úgyanúgy össze fogja tudni akasztani a rendszert egyesben az ujjrángásban szenvedő delikens lévén, hogy belül a klasszikus AEG megszakítós mechanika van. (Mint a legtöbb AEG-ben.)leopard_7.jpgVan itt még egy "márka", amiről nem esett szó a VFC Crusader név alatt forgalmaz kiegészítőket. Jelen esetben egy ilyen dizájnos felhúzókar retesz. Mivel AEG-ről van szó csak optikai és pszichológiai hatása van.leopard_10.jpgA tárkioldó darabokban. A jobb oldalon a stiftnél húzza meg a piros kar a tár reteszt, az ívelt rész a forgáspontja. Unortodox a rögzítése, a nagy piros gombban van a menet, mögé jön egy alakos aludarab, ami a tok kivágásába illik, mögé a rugó. A nyomogatásközbeni széttekeredést a hernyócsavar akadályozza meg, amivel összekontrázzuk a mentet.leopard_3.jpgA nagymacska nyaka keymod lyuggatásokat kapott. Ehhez gyárilag jár 3db, a képeken is látható rail.leopard_4.jpgNem kell hozzá fejlett absztrakció agy, hogy belelássuk az ÁLLATot az előagy végébe. Nos ez itt egy leopárd. Ha rajta van az első irányzék, felállítva fülel. A bestia nyelvét az oroszok adják egy AKM kompenzátor személyében. Nem árt ha óvatosak vagyunk a szája körül, ugyanis a 4 fog tényleg élesre lett vágva.leopard_6.jpgA QRS tus a klasszikus crane stock divatizált iterációja. Jó lett volna, ha a két oldalon lévő, levehető tároló nagyobbra van méretezve, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható lipo akksikat nagyobb átfogásban nyelje el.leopard_8.jpgA hop up a VFC ultimét szériájának ez első verziója. Ebben debütált először a Maple Leaf gumi a VFC kínálatában gyárilag. A cső és a lenyomó más, mint a többi Avalonban.
A lenyomó egyáltalán nem úgy néz ki, mint a gyári Maple Leaf. Jóval nagyobb a felülete. Ami jelen esetben probléma. Ugyanis a cső ablaka nem elég nagy ehhez a lenyomóhoz, így erőteljesen deformálódik. Ha megnézzük a lenyomókart látható, hogy nem tud belefeküdni a neki szánt helyére, mert a karban lévő íves rész jóval hosszabb, mint a lenyomóé. Ez nem árt valami másra kicserélni.
Amúgy a gyári VFC kamra még mindig jó konstrukció. Ha a gumi körül akarsz ólálkodni, "úgyis kicserélem jobbra" felkiáltással, jó ha tudod, hogy a belső furata a kamrának szűkebb az átlagnál, ezért a vaskosabb gumikat nem fogod tudni megetetni vele.leopard_11.jpgA VFC szája íze szerint módosított V2 box került a tokba. leopard_12.jpgEz egy nagyon okosan összeválogatott szerkezet. (A piac többi szereplőjéhez képest ebben az árkategóriában.)leopard_13.jpgA gyors rugócsere a pár évvel ezelőtti trendőrületben született. Ennél a fegyvernél is atomjaira kell szedni a tokot, hogy kibányásszuk, hogy gyorsan kibányásszuk a rugót.leopard_14.jpgA szörnyeteg bele. A rugó és rugóvezető valamint a tappet plate van szarrá kenve. leopard_16.jpgA gyári FET-ek első hullámában született a fenti szerkezet. Ez másabb, mint a már előzőleg linkelt Avalaonban.
leopard_17.jpgItt egy NYÁK-ra van megépítve a kapcsolás, így meglehetősen helytakarékos. Látható tovább, hogy gyári mechanikus kapcsoló felel továbbra is a "vezérlésért", tehát ez a FET-es megoldás, nem az egyes és sorozat kiváltást vezérli, egyedüli feladata megvédeni a kapcsolót a szétégéstől és fenntartani a motorra jutó villamos teljesítmény állandóságát.leopard_18.jpg

leopard_19.jpgLátszik a koncepción, hogy ha lúd legyen kövér, legyen a biztosítés is NYÁK-ra rakva. Ezzel gyakorlatilag megölve a koncepció lényegét, hogy legyen is FET és legyen hely is a tube-ban. A második ugrott.leopard_15.jpgA gearbox ház továbbra is a jól átgondoltak közé tartozik, bár lehetne még rajta mit javítani. Egyrészt jó, hogy a seggéből kivettek sok "erősítést", így van hely benne egy FET-nek, ahogy a (még) fentebb linkelt Avalonban láthattuk.
A 9mm-es golyós csapágyak nagyon helyesen be vannak ragasztva a csapágyfészekekbe. Van kivágás a visszaforgásgátlónak, hogy kínlódás nélkül, egyszerűen feszteleníthető legyen a box.
Elhagyták a kivágást, amit a 90-es évek óta hurcol a Marui alpú M4 szegmens, így kevesebb mocsok jut be. Régen ez arra kellett, hogy műanyag test fülei ne törnek el kettéhajtáskor.leopard_20.jpgA belében ugyanazokat a jóságokat találjuk, mint az már fentebb linkelt Avalonban. Mára ezek a cuccok nem a technológiai maximumot képviselik. A titok a tech megoldások és a gyártás minőségében keresendő. Ezek az alkatrészek korrekt minőségben lett legyártva. Ám ez fabatkát sem érne, ha nem lennének magas szintű szimbiózisban egymással. Tehát nem csak megszórták jól kinéző alkatrészekkel, hanem sikerült úgy összehozni a belét, hogy szeressék is egymást az alkatrészek. És ez az, ami nem mindegy. Ez az, ami nem szokott sikerülni, amikor az átlag júzer jól megszórja tunying cuccokkal a portékáját.
Hibaként a hengerfej repedés szokott előfordulni a fúvóka alatt, hisz egy egy alu fej kalapálja.
leopard_9.jpgEbbe az árba belefért egy neodímium mágneses motor, ami a "nagy nyomaták" alapját szolgálja. Korrekt alap motor.

Összegzés.

Az airsoft ipar tele van hulladékokkal. Átgondolatlanság, jó koncepciók mögött igénytelen kivitelezés. A VFC termékek sem hibátlanok, viszont még ár/érték/valós mögöttes tartalomban még mindig elég jól áll a szénájuk. Értem ez alatt az Avalon, VR16, amikben jelenleg biztos, hogy ezek a belsőségek vannak.
450€-tól felfelé kapható ez a verzió. Ilyen ár mellett, csak akkor érdemes ragaszkodni hozzá, ha az ízlésünknek tényleg megfelel a bódé, amibe jót szórja a VFC. Egyéb esetekben ott a többi.

pateron.jpgHa számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.