G&G CM16 Raider - M130 verzió
A G&G belépő kategóriás M4 származékai továbbra is a legnépszerűbb AEG-ek a játékosok között. A CM16 Raider külsőre csak a csőhosszában különbözik az "L" verziótól. Amiről már volt szó a blog hasábjain belül. Ha egy komplexebb leírást keresel, kattints a linkre.
Azonban a 130-as rugóval szerelt verzió más gearboxot és motort kapott, annak érdekében, hogy bírja a nyüstölést. Lássuk!Elsőre, ami feltűnik, hogy jóval puffadtabb a V2 formájú gearboxház orra.Nem csak optikai csalódás. Tényleg kapott egy jókora merevítést és megfigyelhető a sarkok rádiuszozása. Nem bízták a véletlenre mindent elkövettek annak érdekében, hogy erősebb legyen az eleje, mind amellett, hogy a tárak kompatibilitása megmaradt.Az orr kialakításon kívül az öntvény nem igazán változott. A sok lyuk a drágább fegyverek kétoldalas tűzváltókarjai miatt kellettek.A köznek a Cyma fegyverekből lehet ismerős a tappet plate kialakítása. Plusz anyagot kapott az orr az alsó merevítés mellé, ezért a tappetnek kevesebb hely jutott.Szétbontva nem egy agyon kent alkatrészhalmaz tart az arcunk felé, ami örvendetes. Kevesebbet kell takarítani.A zsír leoldva felfedezhető némi különbség az előd verzióhoz képest.
Rugóvezető: az elődhöz képest magasabb lett, ezáltal több előfeszítés jut a rugóra.
Rugó: a dobozra 120-130-as rugó volt írva.
Tányérkerék: kevesebb fogas, hogy nagyobb nyomatékot tudjon a kerékszett.A rugó meglehetősen vastag huzalból van tekercselve. Progresszív kialakítású.
A rugóvezető nem valami nagyszám. A régebbi full fémhez képest a talp része fém a csúszó rész műanyag, ahogy az előfeszítést, elfordulást elősegítő rész is. Mindezt egy csavar fogja össze, amit durván bemenetrögzítőztek. Szétesni tuti nem fog.
Az AOE nem változott, hisz ugyanazok a komponensek vannak ebben a fegyverben is.Ezt a motort találjuk a drágább G&G fegyverekben is. Neodímium mágneses és a matrica szerint 25e fordul. Hasonló a Cyma kékseggű és egyéb olcsó neodímium mágneses alap motorokhoz. Egyeslövés belátható időn belül megtörténik, sorozaton nem az kifejezetten virgoncfajta.
Összegzés.
Sokat fejlesztettek a cuccon, hogy az erősebb rugót elbírja és nem csak úgy ímmel-ámmal. Nyilván megfizethető költségkereteken belül. Lehetne bele tenni még más, jobb alkatrészeket (pl: egy fasza dugattyú, o-gyűrűs nózi, igényesebb rugóvezető), aminek hatására árügyileg egy kategóriát ugorhatna az olcsó külsejű belépő modell.
A műszaki tartalom jó és fejlesztési iránya példás. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy ez a fegyver sem tökéletes. Gyárilag rossz volt a hop up gumi, amit az istenként tisztelt "ződ dzsidzsi"-től nem várna az ember. Bb földhöz csapás volt a jelenség. És cső sem volt épp fényes állapotban. Szóval ez még mindig egy felszteroidozott alsóközepes termék. Ennek megfelelően érdmes személni. Mivel a külső alkatrészek, mindig jóval drágábbak, mint a belső alkatrészek, aki külső tuningban gondolkozik, inkább vegyen egy jobb külsejű fegyvert, ne ezt foltozgassa. Anyagilag és idegbajügyileg is jobban fog járni.
Ha számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.