LCT AMD65
A második világháború után Magyarországnak is kellett valamilyen modern kézifegyver a hadsereg számára. Mivel a történelem szelei a kelet felé einstandoltak minket, kézenfekvő választás volt az oroszok verziója. Bár, ez nem jelentett egy az egyben adaptációt. Megrágtuk, megemésztettük és az AMD65 lett az egyik verziója, amit kiköptünk. Kicsivel bővebben itt.
Egy időszakban az airsoft ipar rá volt állva az AK variánsok előállítására. Nem kell sokat bűvészkedni, pár alkatrész megváltoztatásával exponenciálisan bővíthető a kínálat.
Az LCT ebben találta meg identitását, még mielőtt felült volna a kb. bukással végződő M4 platformra vagy a nem rég sláger G3 vonatra.
Nézzük a kaptafát, amibe már rég kapaszkodnak.Szóval automata, módosított plusz deszant. Az egyből látszik, hogy nem sima AK pofájú a szerkezet (pl. AKM). Rövidebb cső és oldalra hajtható válltámasz jellemzi. Továbbá merőben eltérő az előagy, mint bármely másik AK variánsnál.
A rövidebb csővel könnyebb manőverezni. "Teljesítményét" tekintve egyáltalán nincs hátrányban a "normál" méretű társához képest, mivel ekkora csőhossz különbség nem okoz semmilyen hátrányt egy AEG esetében.
A cső ugyanakkor kicsit csalás. Az eredeti verzióban, ha jobban szemügyre vesszük, az irányzék és a gázblokk között sokkal kevesebb hely van.
Az előagy lemezből készült. LCT-hez híven a komplett külső acél. Ez jelenleg az airsoft AMD-k csúcsa.
Természetesen a két pisztolymarkolat műanyagból készült.



3 állású tűzváltó, középen a sorozat, fent a biztosítás.
A válltámasz az orosz verziókkal ellenben, jobb oldalra hajlik.









A bele nem különbözik egyik LCT replikáétól sem, amik már a taglalva voltak a blog. Itt olvashatóak. Így csak futólagos értekezés következik. A bővebb eszmefuttatáshoz lapozz a többi review aljára.A cső elmegy kategória. A VSS és hasonszőrű termékek óta elhagyták a felcsavarozható pöcköt az állítócsúszka végéről. Be kell érni a másik végén lévő bütyökkel.
Egyrészt jó, mert az LCT rendszerben nincs megtámasztva hátulról ez a kar és nyeklik-nyaklik. Viszont kevésbé jó, mert érzetre finomabban állíthatónak érződik a másik végéről.
Plusz a felhúzókart tökig hátra kell húzni az állításhoz.A gearbox és komponensei szögre ugyan azok, mint a fentebb linkelt, többi LCT esetében.
Tányérkerék tengelye továbbra is túlméretes a 8mm-es csapágyba, ami miatt nem lehet normálisan kihézagolni és a csapágyat is feleslegesen terheli.Az LCT-nek még mindig nem sikerült kiküszöbölnie a dugattyúfej rögzítés, rugócsapágyazás körüli hányást. Látszik, hogy a csapágy pont olyan vastagságú, mint a műanyag és pont akkora távtartó alátétet sikerült berakni, ami beleillik a furatban. Iskolapéldája a "nesze semmi fogd meg jól"-nak.
A teljes fogazottsághoz illeszkedő belépési szög.
A matrica nem hazudik, tényleg neodímium mágnesek laknak a motorban.
Összegzés.
Kell egy AMD? Legyen a lehető realisztikusabb, legtartósabb külsejű?
Az LCT az egyetlen alternatívád, ha ilyen elvárásaid vannak.
260 és 350€ között lehet egy ilyenhez hozzájutni.
Egyetlen alternatívája a JG/Golden Eagle verzió, aminek a lényegi részei spiáterből vannak. Ezen hiányosságai megnyilvánulnak az kedvezőbb árban (150-200€).
A szerkezet -és itt most elsődlegesen a válltámaszra gondolok- kialakítása miatt hosszútávon szerencsésebb a jóval erősebb anyagokból készült LCT verziót választani.
Ha számodra is érdekes a blog és úgy gondolod, hogy megéri, hogy havi egy sajtburger árával támogass, sokat segítesz a megjelenő tartalmak készítéséhez.
A patreon támogatók az itteni megjelenés előtt olvashatják a legújabb bejegyzéseket.